درباره پریناز ایزدیار و حضورش در برنامه «مهمونی»

پریناز ایزدیار

درخشش تا اوج

پریناز ایزدیار این روزها در نقش «جیران» با ارائه یک بازی مشکل و پیچیده همه نگاه‌ها را معطوف به خودساخته و درخشان و بسیار بالاتر از حد انتظار نشان می‌دهد.

پریناز ایزدیار بعد از تجربه موفقش در سریال «شهرزاد» این بار نیز خیلی پخته و حرفه‌ای‌تر یکی از متفاوت‌ترین حضورهایش را در مجموعه حسن فتحی به نام «جیران» تجربه می‌کند. بدون تردید کاندیدشدنش برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به خاطر اجرای درخشان و خیره‌کننده‌اش در نقش یک عاشق شکست‌خورده در فیلم «ملاقات خصوصی» ساخته امید شمس حقش بود ولی این ناکامی چیزی از ارزش‌های بازیگری او نمی‌کاهد.

پریناز ایزدیار
مهم‌ترین ابزار بازیگری ایزدیار چشمان اوست که وی به‌خوبی از آن استفاده می‌کند.

پریناز ایزدیار در بین هم‌نسلانش یک سر و گردن بالاتر نشان می‌دهد. اگر شاه نقش «سمیه» در فیلم «ابد و یک روز» را در نظر نگیریم در فیلم «ملاقات خصوصی» گوشه‌ای دیگر از توانایی‌هایش در عرصه بازیگری را به نمایش گذاشت.

چند شب پیش برنامه «مهمانی» اثر جدید ایرج طهماسب را می‌دیدم. او دریکی از آیتم‌های برنامه از پریناز ایزدیار تست بازیگری گرفت و ایزدیار هم یک متن را در حالت‌های مختلف اجرا کرد. مهم‌ترین ابزار بازیگری ایزدیار چشمان اوست که وی به‌خوبی از آن استفاده می‌کند. حال می‌خواهد در نقش یک عاشق باشد یا یک زن قجری، تفاوتی نمی‌کند. او با صدای پخته، نگاه عمیق و فن بیان درستش به‌خوبی می‌تواند به هر کاراکتری جان ببخشد و در آن نقش بدرخشد.

پریناز ایزدیار
او با صدای پخته، نگاه عمیق و فن بیان درستش به‌خوبی می‌تواند به هر کاراکتری جان ببخشد و در آن نقش بدرخشد.

پریناز ایزدیار اکنون ۳۶ سال بیشتر ندارد و مسیر پرفرازونشیبی را تا به اینجا طی کرده و توانسته به جایگاه فعلی‌اش دست یابد. او در حال حاضر انتخاب نخست اغلب کارگردان‌هاست و به دلیل هوش بالا و ارزش و احترامی که برای کارش قائل است در هر پروژه‌ای حضور نمی‌یابد و سعی می‌کند بیشتر نقش‌های چالش‌برانگیز را انتخاب کند.

برای او آرزوی موفقیت داریم.

درباره نویسنده
ناصر سهرابی
دبیر بخش جشنواره‌ها

نویسنده، بازیگر و کارشناس سینما. فعالیت در مطبوعات را از سال ۱۳۷۵ با ماهنامه فیلم و هنر... آغاز کرده و مقالات او در نشریات سینما ویدئو، فیلم و سینما، هفت نگاه، سینما تئاتر، فیلم و سینما، همشهری، اعتماد ملی، مردم‌سالاری و... منتشرشده است.

آیتم های مشابه

واکاوی جهان ادبی سهراب سپهری

مدیر

نگاهی به پنج دهه حضور سعید راد در عرصه سینما

مدیر

یاد آن سال‌ها به خیر…

ناصر سهرابی