جانی دپ: مرا به خاطر پرونده آزار قضاوت نکنید

دپ

جانی دپ می‌گوید اجازه نمی‌دهد درگیری‌های حقوقی با همسر سابقش امبر هرد، تعیین‌کننده زندگی‌اش باشد و از مردم خواست که او را بر سر این موضوع قضاوت نکنند.

سال گذشته یک هیئت‌منصفه در ایالات‌متحده به این نتیجه رسیدند که امبر هرد، در مقاله‌ای که خود را در آن قربانی آزار نامیده بود، ستاره دزدان دریایی کارائیب را بدنام کرده است.

این حکم پس‌ازآن صادر شد که دادگاهی در بریتانیا حکم داده بود که مقاله قبلی که او را به‌عنوان کتک زننده همسر توصیف می‌کرد، درست است.

جانی دپ هنگام حضور در جشنواره فیلم کن در گفت‌وگویی از آنچه تاکنون بر او گذاشته سخن گفت.

بازی او در نقش لویی پانزدهم در فیلم فرانسوی‌زبان «ژان دو بری» که این جشنواره معتبر فیلم فرانسه را افتتاح کرد، ازنظر بسیاری بازگشت بزرگ وی تلقی می‌شود.

پس‌ازآن که متعاقب پرونده افترا در دادگاه عالی به دلیل مقاله‌ای در روزنامه سان که ادعا می‌کرد او به هرد حمله کرده است، نقشش را در مجموعه جانوران شگفت‌انگیز از دست داد، این اولین نقش مهم جانی دپ است.

دپ
اوج درگیری‌های دادگاه دپ با همسر سابقش، به نظر می‌رسید آینده حرفه سینمایی دپ درخطر باشد

او پرونده را باخت و قاضی تشخیص داد که مقاله روزنامه «تا حد زیادی درست است».

دپ در مصاحبه با تام بروک گفت: «بازگشت چیز عجیبی است زیرا … من جایی نرفته بودم.»

«چه‌بسا مردم هر کاری کرده باشند که من از چشم‌ها بیفتم – مطبوعات قدرتمند، رسانه‌های قدرتمند، به هر دلیلی.»

در جریان دو پرونده قضایی، روایت‌های متناقضی از رابطه پنج‌ساله دپ و هرد شنیده شد و هر دو دیگری را به بدرفتاری و خشونت متهم کردند.

دپ ادعاهای همسر سابقش مبنی بر اینکه او را مورد آزار عاطفی، فیزیکی و جنسی قرار داده است، قویاً رد کرد.

هرد پس از شکست در پرونده افترا در سال ۲۰۲۲ به دلیل مقاله‌ای که برای واشنگتن‌پست نوشت، گفت که اعتمادش را به سیستم قضایی ایالات‌متحده ازدست‌داده است.

جانی دپ گفت که افراد باید قبل از قضاوت او به اعضای خانواده خودشان نگاه کنند.

او افزود: «پیشنهاد می‌کنم قبل از اینکه مردم شروع به متهم کردن دیگران و قضاوت کردن درباره‌‌شان کنند، می‌گویم همه، یک روز از کار خود مرخصی بگیرید، در خانه بمانید، تحقیقات خود را از همه اعضای خانواده خود شروع کنید».

«از پدرتان شروع کنید. به گذشته دور نگاه کنید. پدر همیشه یک آدم فوق‌العاده بوده است. به عموهایتان، به برادران‌تان نگاه کنید. قبل از قضاوت درباره کسانی که نمی‌دانید درگذشته چه اتفاقاتی برایشان افتاده است و چه انسان‌هایی هستند، ابتدا به اطراف خود نگاه کنید.»

در اوج درگیری‌های دادگاه دپ با همسر سابقش، به نظر می‌رسید آینده حرفه سینمایی دپ درخطر باشد.

اما قبل از نمایش آخرین فیلمش در جشنواره کن در روز سه‌شنبه، او با تعداد زیادی از طرفدارانش روبرو شد و به آنها امضا داد و با آن‌ها سلفی گرفت.

ژان دوباری – با بازی کارگردان فیلم، مایوین – داستان زنی را روایت می‌کند که در فقر متولدشده و آخرین معشوقه پادشاه فرانسه می‌شود.

این فیلم مورد تشویق فراوان قرار گرفت، اما منتقدان در ارزیابی خود معتدل‌تر عمل کردند و برخی گفتند که او در این نقش معذب به نظر می‌رسید.

حضور او در کن و شرکت دادن فیلم جدیدش در این جشنواره موردانتقاد حامیان هرد قرار گرفت و به انتشار هشتگ #CannesYouNot در شبکه‌های اجتماعی منجر شد.

بااین‌حال تی‌یه‌ری فرمو، مدیر جشنواره، به‌شدت از تصمیم خود برای شرکت دادن فیلم در جشنواره دفاع کرده و بسیاری از بازگشت دپ استقبال کرده‌اند.

جانی دپ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شخصیتی جنجالی است، گفت که او در تمام دوران حرفه‌ای خود جنجالی به‌حساب می‌آمده است.

دپ
ژان دوباری

او افزود: «شاید سال‌های سال پیش‌ازاین بسیار جنجالی‌تر از حالا بودم. ولی اوضاع به هر سمتی بخواهد، می‌رود و بیش از هر چیزی تمامِ عجیب بودن این چیزها مرتفع شده درنتیجه ماجرا تمام‌شده است.»

«بی‌شک اجازه نخواهم داد این اتفاق تعیین‌کننده هر چیزی باشد که قبلاً انجام داده‌ام، یا الآن دارم انجام می‌دهد یا قرار است انجام بدهم – این ماجرا برای من دیگر وجود ندارد.»

هیئت‌منصفه پس از یک محاکمه شش‌هفته‌ای در ایالت ویرجینیای آمریکا در تابستان گذشته به این نتیجه رسید که هرد در مقاله‌ای در واشنگتن‌پست، دپ را بدنام کرده است.

هیئت‌منصفه ۱۵ میلیون دلار (۱۲ میلیون پوند) به‌عنوان غرامت و خسارات تنبیهی به او اعطا کرد.

هنرپیشه آکوامن با مبلغ ۱ میلیون دلار (۸۲۰ هزار پوند) پرونده افترا را حل‌وفصل کرد ولی گفت که این «اقدامی تسلیم آمیز نیست.»

او گفت: «حتی اگر درخواست تجدیدنظر من در آمریکا موفق باشد، بازهم بهترین نتیجه برای من برگزاری دوباره دادگاه است. من دیگر نمی‌توانم چنین چیزی را تحمل‌کنم.»

او گفت که اعتمادش را به سیستم قضایی آمریکا ازدست‌داده است.

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

به بهانه زادروز «توشیرو میفونه»

ناصر سهرابی

گفت‌وگو با ویم وندرس و تاکوما تاکاساکی درباره فیلم «روزهای عالی»

مدیر

نقد فیلم «بیچارگان» ساخته یورگوس لانتیموس

مدیر