الویس ۲۰۲۲ Elvis

الویس

معرفی فیلم‌های پرفروش هفته دوم تیرماه ۱۴۰۱

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی: ۷.۸ *

فروش فیلم: ۶۷ میلیون دلار

کارگردان: باز لورمن

بازیگران:

آستین باتلر، تام هنکس، اولیویا دی جونگ، گری کلارک جونیور، یولا، شانکا دوکوره، شنون سندرز، لنشا رندالف، جردن هالند، کوین هریسون جونیور و آلتون میسن

محصول: آمریکا

ژانر: موزیکال، بیوگرافی

داستان فیلم:

«الویس» فیلم موزیکال جدید باز لورمن بخش‌هایی از زندگی اِلویس آرون پرسلی، هنرپیشه و خواننده‌ی پرآوازه آمریکایی را به تصویر می‌کشد. «آستین باتلر» در این فیلم نقش الویس پرسلی را بر عهده دارد و تام هنکس نیز در نقش مدیر برنامه این خواننده حضور دارد. فیلم «الویس» از کودکی تا بزرگ‌سالی این خواننده را به نمایش می‌گذارد و بیشتر روی رابطه او با مدیر برنامه‌هایش متمرکزشده است.

در حاشیه:

«الویس» نخستین بار در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و تحسین منتقدان را از آن خود ساخت. در این میان منتقدان نقش‌آفرینی آستین باتلر در این فیلم را بسیار ستایش کرده‌اند و سبک فیلم و فیلم‌برداری آن را نیز مورد تحسین قراردادند.

منتقد نشریه انترتینمنت ویکلی درباره فیلم نوشت: «فیلم «الویس» ممکن است تمام آن حقایق زندگی این خواننده را به نمایش درنیاورد اما به مواردی ارزشمندتر و پیچیده‌تر دست پیدا می‌کند و با استفاده از تغییرات فرهنگی، صمیمیتی شوکه کننده را برای بیننده به نمایش درمی‌آورد.»

منتقد نشریه هالیوود ریپورتر هم فیلم را متوسط ارزیابی کرد و نوشت: «فیلم‌نامه، آن تأثیرگذاری جلوه‌های بصری خیره‌کننده فیلم را ندارد؛ هرچند علاقه کارگردان به سوژه فیلم، هم مسری و هم خسته‌کننده احساس می‌شود. این علاقه کارگردان سبب شده تا فیلم ازلحاظ نمایشی بسیار سرگرم‌کننده و خارق‌العاده باشد. نقش‌آفرینی بازیگران نیز برجسته بوده است.»

خاتون

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

وانکا ۲۰۲۳ Wonka

حسین تقی پور

قاتلان ماه کامل (۲۰۲۳) Killers of the Flower Moon

حمیده وطنی

نگهبانان کهکشان ۳ (۲۰۲۳) Guardians of the galaxy vol 3

حمیده وطنی