استفاده خلاقانه از گیاهان زنده در طراحی پوشاک مردانه لوئه‌وه

پوشاک

زمان برقراری ارتباط دوباره با طبیعت و نگه‌داری از آن فرارسیده است

شاید یکی از چیزهایی که هرگز تصور نکرده‌اید، کاشت و نگه‌داری گیاهان زنده روی پوشاک موردعلاقه‌تان باشد، اما با خلاقیت پائولا اولارگی اسکالونا، طراح منسوجاتی که در سال آخر تحصیلاتش در رشته طراحی مد شروع به توسعه و پرورش ایده‌اش کرد، اکنون احتمالاً وقت آن رسیده است که به‌جز گلدان و باغچه، در کمد لباس‌هایتان هم گل و گیاه پرورش بدهید.

نشان تجاری اسپانیایی لوئه‌وه برای نمایش پوشاک مردانه بهار ۲۰۲۳ خود در هفته مد پاریس، با ایده‌ای نو و پیشرو پا به میدان گذاشت: ترکیب واقعیت با خیال و تکنولوژی با طبیعت.

باید گفت ترکیب گیاهان زنده با پارچه لباس‌ها کار ساده‌ای نبود و آنچه در مجموعه بهار ۲۰۲۳ لوئه‌وه به نمایش درآمد، نتیجه ماه‌ها همکاری اسکالونا با این نشان تجاری لوکس اسپانیایی بوده است.

پوشاک
هدفم تأکید بر این نکته بود که زمان برقراری ارتباط دوباره با طبیعت و نگه‌داری از آن فرارسیده است.

اسکالونا تحصیلاتش را در موسسه طراحی اروپا (آی‌ایی‌دی) در مادرید به پایان رساند. او درباره همکاری با خانه مد لوئه‌وه و طراحی پوشاک که مستقیماً از او برای همکاری دعوت کرده بودند، به مجله ووگ گفت: «ما چهار ماه صرف آزمایش پارچه‌ها و لوازم مختلف کردیم تا به این تصمیم رسیدیم که کدام پارچه و کدام گیاه را می‌خواهیم. ماجرای واقعاً پر چالشی بود چون من در اسپانیا زندگی می‌کنم و مجبور بودم [گیاهان] را اینجا بکارم و بعد آن‌ها را در عرض ۲۴ ساعت به پاریس بفرستم. (در تمام طول مدت) نگران بودم که آیا وقتی [به مقصد] برسند سالم خواهند بود یا نه.»

پوشاک
ترکیب گیاهان زنده با پارچه لباس‌ها کار ساده‌ای نبود.

درنهایت چیا، گیاه بومی آمریکای مرکزی، بود که برای استفاده انتخاب شد و اسکالونا دانه‌های چیا را از پیش در اسپانیا آماده کرد. دانه‌ها بعد از انتقال به پاریس تا ۲۰ روز پیش از شروع نمایش زیر نظر و مراقبت لازم برای داشتن شرایط مناسب و مواد مغذی و معدنی قرار گرفتند.

مجموعه پوشاک مردانه بهار ۲۰۲۳ لوئه‌وه شامل کت‌ و پالتوهای بلند و کت‌های کلاه‌دار چرم مجلل، ژاکت‌های گشاد، پیراهن، شلوار و کفش‌های زیبایی می‌شد که در ترکیب با چیای سبز حالتی عجیب و زنده پیداکرده بودند.

بر اساس گفته اسکالونا و باوجودآنکه او از زمان دانشجویی به بعد سال‌های متمادی را صرف تکمیل این ایده کرد، استفاده از گیاهان زنده در نمایش بهار لوئه‌وه، به‌نوعی قمار محسوب می‌شد: «چند روز پیش (از نمایش) دمای هوا در پاریس به ۴۰ درجه رسیده بود و ما همه دچار وحشت شده بودیم چون نمی‌دانستیم گیاهان می‌توانند دوام بیاورند یا نه. باورکردنی نیست آن‌ها این ریسک را پذیرفتند.»

اسکالونا درباره هدفش برای دست زدن به ابتکار ترکیب گیاه با پوشاک گفت: «وقتی این پروژه را آغاز کردم هدفم تأکید بر این نکته بود که زمان برقراری ارتباط دوباره با طبیعت و نگه‌داری از آن فرارسیده است. اینکه لزوم سازگاری مد با طبیعت را به‌درستی درک کنیم.»

خاتون

سلیس نیوز

 

آیتم های مشابه

کت‌های دست‌دوز دولچه و گابانا در هفته مد میلان

مدیر

نگاهی به دنیای مد در سال ۲۰۲۴

مدیر

نگاهی به مدهای برگزیده ۲۰۲۳ و ادامه آن‌ها در سال ۲۰۲۴

مدیر