کدام مدل کفش پاشنه‌بلند برای زمستان مناسب است؟

کفش

وقتی صحبت از کفش‌ های پاشنه‌بلند زمستانی باشد، چکمه‌های بالای زانو بهترین‌اند

شرایط آب‌وهوا در فصل زمستان معمولاً برای پوشیدن کفش‌ های پاشنه‌دار مناسب نیست. زمین خیس و لیز می‌شود و دما به زیر صفر می‌رسد که باعث می‌شود راه رفتن با کفش پاشنه‌بلند خطرناک باشد.

بااین‌حال، خیلی‌ها نمی‌خواهند پوشیدن این نوع کفش‌ها را به فصل خاصی محدود کنند؛ درنتیجه، باید روش‌های امنی برای راه رفتن با این کفش‌ها پیدا کرد.

به عقیده ناینا سینگلا، متخصص مد و سبک پوشش، اصلی‌ترین موضوع درراه رفتن با کفش پاشنه‌بلند در زمستان «ایمنی» است؛ به این معنی که باید سبک‌هایی را پیدا کرد که با شرایط آب‌و‌هوای متغیر سازگاری دارند‌.

سینگلا به نشریه این‌استایل می‌گوید: «نکته مهم این است که یک پایه ثابت و مستحکم [زیر پا] داشته باشید؛ بنابراین، پوتین با کف پهن، پوتین‌ یا چکمه‌های لژدار، یا کفش با پاشنه‌های پهن بهترین گزینه‌ها خواهند بود. اگر بین انتخاب کفش‌های پاشنه‌دار و چکمه تردید دارید، پوشیدن چکمه‌های تا مچ پا و چکمه‌های بلند با پاشنه‌های کوتاه (۵ سانتی‌متر یا کمتر) را توصیه می‌کنم. برخلاف کفش‌های پاشنه‌بلند، کفش‌های پاشنه‌کوتاه شما را گرم‌تر و ایمن‌تر نگه می‌دارند.»

مهم‌ترین توصیه برای پا کردن کفش پاشنه‌بلند در زمستان این است که مدلی را انتخاب کنید که با خیال راحت بتوانید با آن گام بردارید. هدف این است که به همان اندازه که شیک به نظر می‌رسید، احساس خوبی هم داشته باشید و راحت باشید. در اینجا برخی از بهترین گزینه‌ها را برای این فصل گردآوری کرده‌ایم.

کفش
مدل کیتن هیلز (پاشنه گربه‌ای) به چند دلیل گزینه‌ای عالی برای زمستان است

کیتن هیلز (Kitten Heels)

مدل کیتن هیلز (پاشنه گربه‌ای) به چند دلیل گزینه‌ای عالی برای زمستان است. اول اینکه پاشنه‌اش کوتاه است. ازآنجاکه کف کفش به زمین نزدیک‌تر است، کنترل بیشتری دارید و راه رفتن آسان‌تر است.

همچنین، می‌توانید گونه‌های دیگر این مدل را با پاشنه‌هایی پهن‌تر پیدا کنید. به‌این‌ترتیب، موقع راه رفتن در خیابان‌ها و بالا رفتن از پیاده‌روها اصطکاک بیشتری با زمین خواهید داشت.

این کفش‌ها را می‌توان همراه با پیراهن یا دامن و جوراب بافته یا جوراب‌شلواری ضخیم در صبح‌های گرم‌تر زمستانی، یا با شلوار فاق‌بلند و ژاکت گرم پوشید.

کفش
مزیت پوشیدن کالج لژدار‌، راحتی آن‌ است و اینکه پاشنه آن‌ فقط ازیک‌طرف بلند نیست و کل کف کفش را در برمی‌گیرد

کالج (لوفرز Loafers) پاشنه پهن

چیزی که ما در مورد این کفش بزرگ دوست داریم این است که همه‌کاره است. این نوع کفش را می‌توان با جوراب‌های بلند تا روی زانو و پیراهن یا دامن پوشید تا حال و هوای دانشجویی داشت. یا برای سبک‌تر شدن، می‌توان این کفش را با شلوار جین و تی‌شرت ساده همراه کرد.

مزیت پوشیدن کالج لژدار‌، راحتی آن‌ است و اینکه پاشنه آن‌ فقط ازیک‌طرف بلند نیست و کل کف کفش را در برمی‌گیرد. به‌این‌ترتیب، بدون اینکه تعادل در پیاده‌رو لغزنده به خطر بیفتد، قد هم بلندتر می‌شود. هر مدل کفش پاشنه پهن دیگر نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد.

کفش
این پوتین‌ها را اگرچه معمولاً با شلوار می‌پوشند، برای جوراب‌شلواری هم همراه خوبی‌اند

پوتین سربازی (Combat Boots)

مد بودن و کاربردی بودن در نیم پوتین‌ها تلاقی پیدا می‌کند. نوع ارتشی آن که به پوتین سربازی هم مشهور است، برای آب‌و‌هوای غیر معتدل ساخته‌شده است، زیرا محکم- از جنس موادی مانند لاستیک و نایلون و چرم- و ضد آب است.

این پوتین‌ها را اگرچه معمولاً با شلوار می‌پوشند، برای جوراب‌شلواری هم همراه خوبی‌اند و عنصر جذابیت را به ظاهرهای زنانه‌ای مانند پیراهن‌ها و دامن‌های پلیسه‌ می‌افزایند. انواع پاشنه پهن، سگک‌دار و مدل‌های زنانه این پوتین‌ها در بازار موجود است.

کفش
چکمه‌های بالای زانو در اندازه‌های متنوعی عرضه می‌شود

چکمه‌ بالای زانو

وقتی صحبت از کفش‌های پاشنه‌بلند زمستانی باشد، چکمه‌های بالای زانو بهترین‌اند. این چکمه‌ها در اندازه‌های متنوعی عرضه می‌شود. در صورت تمایل، می‌توانید جفتی را پیدا و انتخاب کنید که تا ران بالا می‌آید که نه‌تنها مد روز را به شما می‌دهد، بلکه کفشی است که یک‌لایه اضافی گرما روی بخش بیشتری از پای شما فراهم می‌کند.

در روزهای کمی گرم‌تر، هماهنگ کردن این چکمه‌ها با دامن کوتاه همیشه گزینه‌ای خوب است، اما این چکمه‌ها با دامن یا پیراهن بلند نیز جذابیت خاصی دارند. حتی آن‌ها را می‌توان همراه با شلوارهای گشاد پوشید تا پوست از بادهای سرد محافظت شود.

کفش
چکمه‌ زیر زانو با شلوار جین تنگ، ژاکت بافتنی درشت و کت بلند بسیار محبوب است

چکمه‌ زیر زانو

گرچه چکمه‌های زیر زانو به‌اندازه چکمه‌های بالای زانو پاها را نمی‌پوشانند، همچنان گزینه‌ عالی دیگری در رده کفش‌های پاشنه‌بلند زمستانی‌اند. می‌توان چکمه‌هایی را پیدا کرد که از مواد بادوام و در سبک‌هایی با پاشنه‌های پهن و ضخیم‌تر ساخته‌شده‌اند. این چکمه‌ها اگرچه همه‌کاره‌اند، روش متداول و محبوب برای مدل دادن به این چکمه پوشیدنش با شلوار جین تنگ، ژاکت بافتنی درشت و کت بلند است.

آیتم های مشابه

بهترین راهکارهای مقابله با خشکی پوست در زمستان

مدیر

شش توصیه برای حفظ سلامتی در زمستان

مدیر

راه‌کارهایی برای مدیریت خشم

مدیر