جان ویک: فصل ۴ (۲۰۲۲) John Wick: Chapter 4

جان ویک: فصل 4

معرفی فیلم‌های پرفروش جهان

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی: ۲/۸ *

فروش فیلم: ۴۰۷ میلیون دلار

کارگردان: چاد استاهلسکی

بازیگران: کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، لنس ردیک، دانی ین، رینا ساوایاما، شامیر اندرسون، بیل اسکاشگورد، اسکات ادکینز، هیرویوکی سانادا، کلنسی براون و ایان مک‌شین

محصول: آمریکا

ژانر: اکشن، جنایی، هیجانی

داستان فیلم:

داستان فیلم «جان ویک: فصل ۴» پس از وقایع فیلم قبلی دنبال می‌شود، جایی که جان ویک توسط دوستان و یاران خود مورد خیانت قرارگرفته و از سوی دیگر سازمان مخوف این فرنچایز همچنان به دنبال کشتن او است. دراین‌بین او با همکاری دوست خود سعی دارد تا یک‌بار برای همیشه این تهدید را خنثی نماید…

در حاشیه:

فیلم «جان ویک: فصل ۴» که دنباله‌ای مستقیم برای فیلم جان ویک ۳: پارابلوم محصول سال ۲۰۱۹ است در ابتدا برای اکران در ۲۱ می سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی‌شده بود اما نمایش آن به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و همچنین تعهدات کیانو ریوز برای فیلم «رستاخیزهای ماتریکس» به تعویق افتاد. فیلم‌برداری این فیلم در ۲۸ ژوئن سال ۲۰۲۱ در برلین و پاریس و در طول همه‌گیری بیماری کرونا آغاز شد و سرانجام در اکتبر ۲۰۲۱ به پایان رسید.

فروش «جان ویک: فصل ۴» تاکنون از مرز ۴۰۶ میلیون دلار گذشته و با استقبال تماشاگران در سطح جهان مواجه شده است. واکنش منتقدان هم مثبت بود و اغلب فیلم را موفق ارزیابی کرده‌اند.

مایک رایان، منتقد آپروکس در یادداشت خود بر فیلم «جان ویک: فصل ۴» نوشت: «به‌احتمال خیلی زیاد می‌توان گفت که فیلم جان ویک: بخش ۴، به‌راحتی بهترین قسمت مجموعه است و در فهرست بهترین آثار اکشنِ خالص چند سال اخیر کاندیدا محسوب می‌شود (البته اگر نخواهیم فهرست آثار اکشن تاریخ سینما را در نظر بگیریم). این فیلم آن‌قدر خوب است که به‌نوعی امیدوار هستم ماجرا را در همین نقطه به پایان برسانند. من حقیقتاً فکر نمی‌کنم که بتوانند سطح این آثار را بالاتر ببرند.»

فرانک چک، منتقد هالیوود ریپورتر هم «جان ویک: فصل ۴» را یک فیلم حماسی نامیده و نوشت: «بزرگ‌تر، بدتر، جسورتر، طولانی‌تر و دارای بخش‌های بسیار تماشایی بیشتر که به‌طور جذابی کنار هم چیده شده است؛ ویژگی‌هایی که هر فیلمی نمی‌تواند به‌خوبی از پس آن بربیاید. این فیلم حماسی و اکشن عملاً معنی ریسک‌ها و خطرات را دوباره تعریف می‌کند.»

برایان تالریکو، از وب‌سایت راجر ایبرت هم نوشت: «به من اعتماد کنید. این فیلم ارزش انتظار را داشت. استاهلسکی و نویسندگان این فیلم رویکرد اسطوره‌شناسی را که در چند فصل اخیر وجود داشت، با اکشن کارآمد و بسیار جذاب قسمت اول تا حدی کم کردند. همین موضوع باعث شده که لحظاتی پایانی این اثر، جان ویک: بخش ۴ را در میان بهترین آثار این ژانر قرار دهد.»

و در انتها هم اشاره‌ای کنیم به یادداشت ستایش‌آمیز چارلز برامسکو، منتقد گاردین که «جان ویک: فصل ۴» را غولی نامیده و نوشت: «آن‌هایی که قسمت اول و اصلی را به خاطر صحنه‌های وحشیانه و چابکی قدرتمندانه‌ی شخصیت اصلی دوست داشتند، بدانند که چیز دیگری در انتظارشان است؛ فیلمی که سرعت بسیار آرامی دارد و غولی برای خودش حساب می‌شود که حاضر است همه را به‌جز عزیزانش بکشد.»

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

ددپول و ولورین ۲۰۲۴ Deadpool & Wolverine

حسین تقی پور

لنگ‌دراز ۲۰۲۴ Longlegs

حمیده وطنی

بیرون درون ۲ (۲۰۲۴) Inside Out 2

حسین تقی پور