یادداشت جعفر گودرزی درباره مجموعه جدید «عصر جدید»

عصر جدید

گورستان استعدادها

جامعه ما در عصر عجیبی به سر می‌برد تا در عصر جدید. عصری تراژیک که برنامه عصر جدیدش هیچ استراتژی روشنی برای آنچه که مدعی کشف و نمایش آن است که همان کشف استعدادهاست ندارد.

عصر جدید، فصل ناامیدی و پوزخند به اعتماد مخاطبان است. فصل فاصله گرفتن از تخصص و تجزیه برخی شرکت‌کنندگان و تمسخر آن‌هاست.

عصر جدید فصل برهوت و خشکسالی استعدادهاست. عصر جدید، «ماه‌عسلی» است که به «جوکر» ختم می‌شود. عصر جدید تجلی خطرناک‌ترین بیماری مجریان و برنامه‌سازان ماست: خودبزرگ‌بینی و تحقیر دیگران و نمایش خودشیفتگی‌ها.

عصر جدید
عصر جدید فصل برهوت و خشکسالی استعدادهاست.

عصر جدید به‌سادگی برخی انسان‌ها خندیدن است. انسان‌های شریفی که شغل چوپانی دارند و در خانه‌شان تلویزیون هم ندارند و نه علیخانی را می‌شناسند و نه هیچ خان و خان‌زاده دیگری را… عصر جدید تصویر چندش‌آور غرور در برابر یک جوان روستایی است. عصر جدید نمایش خودبزرگ‌بینی برگزارکنندگانش است و نه نمایش هنر و استعدادهای انسان‌های پاک‌سرشت و زلال و دورمانده از پایتخت.

یادمان باشد احترام به انسان‌ها از کشف استعدادهایشان بسیار مهم‌تر است. هرچند که تلویزیون سرزمین ما، سال‌هاست تبدیل به گورستان استعدادها شده و اهمیت و حفظ استعدادها که هماره از کشف آن مهم‌تر است در کشور ما بیشتر شبیه شوخی بوده و هزاران افسوس که قریب به‌اتفاق استعدادهای ناب این سرزمین به دلیل همین رفتارهای تحقیر و تمسخرآمیز رفتن را بر ماندن ترجیح داده‌اند، چراکه استعداد ما کوچک و حقیر کردن استعدادها بوده و هست.

کاش مخاطبان فهیم تلویزیون معنی استهزا و تحقیر را بیش‌ازپیش درک کنند و برای توهین به شعورشان برای این برنامه کف نزنند! داوران نیز شایسته است که بایسته‌های داوری را رعایت کنند… قضاوت داوران عصر جدید توسط داوری بزرگ‌تر یعنی افکار عمومی داوری خواهند شد…

به قول حافظ بیا این داوری‌ها را به نزد داور اندازیم.

سلیس نیوز

درباره نویسنده
جعفر گودرزی

نویسنده و منتقد سینما و رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران. مدیر تولید و مجری پروژه‌های مختلف سینمایی، مدیر روابط عمومی و اجرایی بنیاد سینمایی فارابی در سال‌های گذشته، مدیر روابط عمومی بیست ونهمین جشنواره فیلم فجر و مدیر روابط عمومی و اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از دوره بیست و چهارم تا بیست و هفتم نیز بخشی از فعالیت‌های جعفر گودرزی است.

آیتم های مشابه

نگاهی به سریال «گناه فرشته» ساخته حامد عنقا

مدیر

نگاهی به سریال «زخم کاری، بازگشت» ساخته محمدحسین مهدویان

مدیر

یادداشتی درباره سریال «مرداب» ساخته برزو نیک نژاد

مدیر