وضعیت مَد، راز ممکن کردن غیرممکن‌ها

وضعیت مَد، راز ممکن کردن غیرممکن‌ها

 وضعیت مَد، برای یک تغییر بزرگ آماده‌اید!

هشدار! مخاطب این مقاله همه نیستند همه‌ی آدم‌های علاقه‌مند به شهرت و ثروت و جاه‌طلبی هم نیستند. مخاطب این مقاله کسانی هم که دوست دارند بدون زحمت ثروتمند شوند نیز، نیستند.

اگر جزو دسته­‌ی بالا نیستید و فکر می­‌کنید باید برای هر چیزی بسیار تلاش کرد، هم این مقاله را نخوانید!

هنوز حس می­‌کنید باید این مقاله را بخوانید؟  اگر به امکان تغییر رویداد­های زندگی از راه­‌های معنوی و درونی اعتقاددارید، شرایط خواندن ادامه این نوشته را دارید.

در این نوشتار می­‌آموزید:

عجیب‌ترین اتفاق­‌های زندگی چه زمانی به سراغ ما می­‌آیند؟

چطور می­‌شود در عرض یک روز به‌اندازه‌ی یک هفته کارایی مفید داشت؟

دنیای کارآفرینان افسانه‌­ای واقعاً افسانه­‌ای است؟

دنیای ماده زندگی فراتر از محدودیت ماده می­‌طلبد!

وضعیت مَد
عجیب‌ترین اتفاق‌های زندگی چه زمانی به سراغ ما می‌آیند؟

همه‌چیز از میل به تغییر آغاز می‌­شود. همیشه کسی که قرار است زندگی پر از اتفاقات غیرممکن داشته باشد از یک نقطه به بعد همه‌چیز را جور دیگری می‌­بیند. ممکن است تا مدت­‌ها تغییری ایجاد نگردد ممکن است به صبر و باور بیشتری نیاز باشد، اما چیزی که کاملاً واضح است این نکته است که اتفاقات غیرممکن وقتی به سراغ ما می­‌آیند که اصلاً در انتظار آن‌ها نیستیم. چرا در انتظار آن­ها نیستیم؟

چون به آرامش قبل از طوفان رسیده‌­ایم. به چیزی که بذر باور و اعتماد را در ما به وجود آورده است. همین باور و آرامش به‌خودی‌خود باعث از بین رفتن تمام اضطراب­‌ها و ناآرامی‌های روان می­‌گردد و درنتیجه خودبه‌خود سبب افزایش بازده فکری و عملی ما می­‌شوند.

وضعیت مَد
وقتی در وضعیت آرامش روانی حاصل از باور و اعتماد رسیده‌‌ایم همه‌چیز به یک شوخی طولانی می‌‌ماند.

وقتی در وضعیت آرامش روانی حاصل از باور و اعتماد رسیده‌­ایم همه‌چیز به یک شوخی طولانی می‌­ماند. مثل بچه­‌هایی که به‌جای رفتن به مدرسه در صبح شنبه می‌­توانند تمام‌روز بخوابند یا بازی کنند. مثل یک تعطیلات طولانی پر از شکلات و خوردنی­‌های خوش‌مزه. حتی تصور این هم فوق‌العاده دل‌چسب خواهد بود!

خب این اتفاقی بود که در پنجاه صفحه­ی ابتدایی کتاب هری پاتر برای او به وقوع پیوست! اتفاقی که در زندگی عادی کارآفرینان بزرگ هر روز و هرلحظه در حال اتفاق افتادن است! زندگی معمولی  کارآفرینان افسانه­‌ای واقعاً افسانه­‌ای است.

اما سؤال مهمی که پیش می‌آید در این است که بذر این باور و اعتماد از کجا می‌­آید؟

شاید با خودتان بگویید چیزی شبیه داستان­های ابر انسان­‌های خیالی است؛ اما این تنها یکی از قابلیت‌های بی­شمار ذهن است که این‌یکی تصادفاً سال‌هاست کشف‌شده است. کسی نمی­‌داند نخستین بار کجا به این وضعیت روحی روانی خاص اشاره‌شده است. در متون کهن بسیار می­‌بینیم که از این وضعیت نام برده شده باشد. در سال­های اخیر  برایان تریسی نام خوبی برایش پیشنهاد کرده است: «وضعیت مَد».

در وضعیت مَد که کارایی و بهره‌­وری انسان در بالاترین حد خود است، چیزی شبیه معجزه برای ذهن و احساسات اتفاق می­‌افتد.

برایان تریسی

وضعیت مَد
ذهن دائم و پیوسته در حال خلق زندگی توست. اگر تصور کنی که ثروتمند می‌شوی، حتماً می‌شوی. اگر تصور کنی که شکست می‌‌خوری، حتماً مغلوب خواهی شد.

وقتی کار به بازی و سرگرمی تبدیل شود، وقتی از لحظه‌به‌لحظه فعالیت‌­های روزانه لذت ببرید، ذهن به‌طور ناخودآگاه به سمت فعالیت‌­های هم­‌سو با باور­هایتان حرکت می­‌کند. آن‌وقت به خودتان می­‌آیید و می­‌بینید که ساعت­‌ها غرق در زنده کردن یک رؤیا هستید!

ذهن دائم و پیوسته در حال خلق زندگی توست. اگر تصور کنی که ثروتمند می­‌شوی، حتماً می‌شوی. اگر تصور کنی که شکست می‌­خوری، حتماً مغلوب خواهی شد؛ چون تو مصرانه می­‌کوشی که تصورات و ذهنیات خود را  اثبات کنی.

آنگاه از اینکه می‌­بینید چقدر کارهای بیشتری انجام می­‌دهید و احساس بهتری دارید تعجب خواهید کرد!

دنیایی که ما در آن زندگی می­‌کنیم مملو است از چیزهایی که حواس پنج‌گانه‌ی ما قادر به درک آن­ها نیستند. پر از چیزهایی است که به‌جز درک عمیق معنوی و ذهنی نمی‌­توانیم با آن­ها برخورد منطقی داشته باشیم. این درک عمیق معنوی و ذهنی را هم تنها کمتر از دو درصد از مردم به دست می‌آورند. کسانی که:

عادت کرده‌اند هرروز صبح کارهایی را انجام بدهند که «انجامش» آن‌ها را می­‌ترساند!

وضعیت مَد
تنها چیزی که می‌تواند تو را متحول و دگرگون کند و از بی‌ارادگی و خواب بیدار کند؛ آگاه شدن توست.

هزاران سال پیش مرد خردمندی از سرزمینی دور نویسنده­‌ی دانایی را برای پژوهش درباره‌­ی ذن به حضور پذیرفت. وقتی نویسنده به معبد رسید، مرد خردمند به‌رسم مهمان‌­نوازی برای او چای ریخت؛ ولی حتی وقتی‌که فنجان پرشده بود، بازهم به ریختن چای ادامه داد. نویسنده­‌ی مشهور که شاهد لبریز شدن فنجان بود، طاقت نیاورد و گفت: فنجان که پرشده! دیگر جا ندارد!  خردمند به آهستگی خندید و  پاسخ داد: شما نیز همچون این فنجان لبریز از عقاید و افکار خود هستید. مادام که فنجان فکرتان را خالی نکرده‌اید چگونه می­‌توانم ذن را به شما بیاموزم؟

گفته اوشو را فراموش نکنید:

تنها چیزی که می‌تواند تو را متحول و دگرگون کند و از بی‌ارادگی و خواب بیدار کند؛ آگاه شدن توست. برای متحول‌شدن باید از جایی شروع کنی که هستی. شروع از جایی که می‌توانی باشی مسخره و نادرست است. فقط از جایی که همین حالا هستی شروع کن.

آیتم های مشابه

راهنمای مهم انتخاب عینک آفتابی

مدیر

۸ توصیه مهم برای آن‌هایی که از نوشیدن آب گریزان‌اند

مدیر

کدام مدل کفش پاشنه‌بلند برای زمستان مناسب است؟

مدیر