سوپرماریو، موفق‌ترین انیمیشن در فروش افتتاحیه نمایش جهانی

سوپر ماریو

سوپر ماریو انیمیشن جدید رکورد فروش را شکست و موفق‌ترین انیمیشن تاریخ در فروش افتتاحیه نمایش جهانی آن شد.

«سوپر ماریو»، فیلم خانوادگی آمریکایی که دومین نمونه برگرفته‌شده از یک بازی معروف نینتندو است، در پنج روز نخست اکران جهانی‌اش ۳۷۷ میلیون دلار فروش داشته است. رکورد قبلی در اختیار انیمیشن یخ‌زده ۲ بود که در مدت مشابه ۳۵۸ میلیون دلار فروخته بود.

دیوید گراس، تحلیل‌گر، آمار و ارقام فروش این فیلم را فوق‌العاده توصیف کرد و گفت: «این فیلم به‌راحتی می‌تواند فیلم شماره یک سال ۲۰۲۳ شود.»

در فیلم «برادران سوپر ماریو»، کریس پرت بجای لوله‌کش سبیلوی ایتالیایی صحبت می‌کند و جک بلک هم صداپیشگی بوزر، شخصیت شرور داستان را به عهده دارد.

به‌رغم استقبال مردم، فیلم با واکنش سرد بسیاری از منتقدان روبرو شده است. جانی اولکسینسکی از نیویورک پست فیلم را «فقط یک ترفند بی‌روح دیگر برای فروش یک کالا به ما» نامید و پیتر برادشاو از روزنامه گاردین، آن را فیلمی «از همه لحاظ خسته‌کننده و یکنواخت» خواند.

او همچنین این فیلم را در مقایسه با نسخه ناموفق سال ۱۹۹۳ با شرکت باب هاوکینز، «ناامیدکننده» دانست.

البته به نظر می‌رسد که بسیاری از مردم نظری مخالف منتقدان دارند. درحالی‌که این فیلم در بخش نظرات منتقدان صفحه راتن تومیتو ۵۶ درصد آرا را به دست آورده است، ۹۶ درصد مخاطبان عادی به آن رأی مثبت داده‌اند. حتی ایلان ماسک هم در توییتر نوشت که: «ارتباط منتقدان با واقعیت قطع‌شده است.»

پاملا مک‌کینتاک در رسانه هالیوود ریپوتر نوشت: «به نظر می‌رسد که مردم به نقدهای نه‌چندان مثبت اهمیتی نمی‌دهند.»

پل دراگارابدیان، تحلیل‌گر موسسه کام‌اسکور نیز در مورد فروش این انیمیشن گفت: «این یکی از بزرگ‌ترین عملکردهای یک فیلم در زمینه فروش است و تمام پیش‌بینی‌ها را به هم زد.»

فیلم رکوردهای دیگری را هم شکسته است ازجمله بهترین فروش افتتاحیه فیلمی که بر اساس یک بازی ویدئویی ساخته‌شده است و همین‌طور بهترین فروش افتتاحیه در سال ۲۰۲۳.

با فروش بالای این فیلم حالا بسیاری به رونق گرفتن دوباره سالن‌های سینما پس از شیوع کرونا امیدوار شده‌اند. فروش جهانی فیلم‌ها در سال ۲۰۲۲ نسبت به زمان قبل از همه‌گیری جهانی کرونا ۳۵ درصد کاهش داشت.

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

به بهانه زادروز «توشیرو میفونه»

ناصر سهرابی

گفت‌وگو با ویم وندرس و تاکوما تاکاساکی درباره فیلم «روزهای عالی»

مدیر

نقد فیلم «بیچارگان» ساخته یورگوس لانتیموس

مدیر