استیون اسپیلبرگ و «خوشه‌های خشم» جان اشتاین بک

استیون اسپیلبرگ

استیون اسپیلبرگ درصدد است تا نسخه تازه‌ای از داستان «خوشه‌های خشم» جان اشتاین بک را جلوی دوربین ببرد.

استیون اسپیلبرگ که در مرحله پیش تولید است مشخص نیست  چه زمانی قصد دارد این نسخه را بسازد. شنیده‌ها حکایت از آن می‌کند که استیون اسپیلبرگ کار نگارش طرح اولیه فیلم‌نامه را شروع کرده و به‌احتمال بسیار زیاد، این فیلم‌نامه را با همکاری یکی از فیلم‌نامه نویسان سرشناس این روزهای هالیوود انجام خواهد داد. خوشه‌های خشم که یکی از آثار جاودانه و کلاسیک ادبیات جهان است، داستان مشکلات یک خانواده کشاورز معمولی آمریکا در دهه ۲۰ میلادی و دوران بحران اقتصادی بزرگ این کشور را تعریف می‌کند. منتقدان ادبی از این شاهکار ادبی به‌عنوان یکی از بهترین و کامل‌ترین آثار نوشتاری در رابطه با بحران اقتصادی دهه ۲۰ آمریکا یاد می‌کنند. جان فورد، فیلم‌ساز کلاسیک سینما در سال ۱۹۴۰ داستان جان اشتاین بک را با بازی هنری فوندا تبدیل به فیلمی سینمایی کرد.

این درام پرتنش اجتماعی هم‌اکنون لقب یکی از کلاسیک‌های برجسته تاریخ سینما را گرفته است. این اولین بار نیست که اسپیلبرگ دست به دوباره‌سازی یک اثر کلاسیک و مطرح سینما می‌زند.

نزدیک به دو دهه قبل، او اکشن علمی تخیلی «جنگ دنیاها»  را با بازی تام کروز کارگردانی کرد. این روزها هم نسخه دوباره‌سازی شده درام موزیکال «داستان وست ساید» (۱۹۶۱) رابرت وایز از این فیلم‌ساز روی پرده سینماهای جهان است. منتقدان این فیلم را به‌شدت پسندیده و پیش‌بینی موفقیت‌های اسکاری برای آن می‌شود.

آیتم های مشابه

به بهانه زادروز «توشیرو میفونه»

ناصر سهرابی

گفت‌وگو با ویم وندرس و تاکوما تاکاساکی درباره فیلم «روزهای عالی»

مدیر

نقد فیلم «بیچارگان» ساخته یورگوس لانتیموس

مدیر